Allah s.w.t Sebaik-baik Perancang


Bismillahirahmannirahim..



Ya allah...jap..jap nak bersihkan sawang jap.... huhuhuhu....
Lamanya ta bukak blog neh. 

Alhamdulillah....syukur kita masih diberi kesempatan bernafas di bumi Allah s.w.t..
Banyaknya benda berlaku sepanjang peninggalan blog ni....kihkihkih..

Apa ye story nak share???
Petang ni cuaca redup jer...baru pukul 6 petang tapi da macam nak mahgrib dah.
Encik Suami outstation harini...balik lambat....nasib baik lah aku duduk berjiran sebelah umah abang aku jer, adalah ta sunyi kan.. kalau boleh tebuk pintu tengah2 dinding rumah ni kan senang ta yah nak keluar masuk ikot pintu depan... Oh , yaaaa..."Encik Suami"

Alhamdulillah....aku dah pon selamat di nikahkan dengan"Encik Kekasih Hati" a.k.a "Encik Suami". So secara rasminya aku jadi anak mami lah....kehkehkeh....ta de maknyanya... :P
Dah 8 bulan bergelar isteri ni, aku juga bersyukur kerana dianugerahkan Allah s.w.r. untuk menjadi mom to be this coming Jan 2016. Tu pon kalau ta meletop awal lah, mak cakap macam family kitorang ta ikot due semua bersalin awal... So sekarang dah 30 week... Aku dah start prepare sikit-sikit semua benda...Kakak aku banyak bantu dalam persediaan ni...  
Ye...yeee....Aku beli sikit-sikit, mana expo baby, mana buat promotion tu lah aku cari..hehe... Macam tilam bantal selimut barut baby and banyak lagi semua aku buat sendiri, al maklumlah akukan full time housewife...excited rasa nak buat semua sendiri. Nak beli tu bila-bila boleh beli, kau nak buat sendiri kau mampu? mencabar weh..... tapi bila dah siap rasa seronok bangga. oh ta sangka aku ada bakat gak menjahit neh...hihihi...

Ok lah....huhu...Nak prepare barang nak masak neh.. Sejak jadi housewife ni hari-hari pening kepala sebab nak kena fikir nak masak ape....kena ikot tekak suami.. Tapi Alhamdulillah, Encik Suami ta cerewet sangat bab makan ni... Janji sedap. (eh nak kata masak sedap lah tu ) :P hihihi
Setiap hari memang aku masak. Masa mula-mula kawen dulu pagi buat breakfast, tengahari kadang-kadang encik suami akan call or whatsapp bagitau dia balik makan, tapi setiap hari memang akan masak makan malam punya.... Cuma sejak pregnant haritu bila dah masuk 3 bulan aku dah start mabuk teruk, makan muntah, makan muntah ta makan pon muntah. Then encik suami ta bagi buat breakfast even kadang-kadang aku buat and paksa gak dia makan nasi lemak ke mee goreng ke nasi goreng ke bihun ke roti ke ape ke... Mungkin dia kesian kat aku, tapi bukan hari-hari kau ta larat and ta boleh cergas. Tu semua dusta. Ada someday ok je rasa. And Alhamdulillah dah masuk 5-6 bulan aritu morning sicknessss da ta de. Even now, bila aku tanya Encik suami, "Abang nak air panas?" Dia pusing-pusing mata dia pikir and cakap nak air suam je. ok bye! hahaha...